maanantai 18. tammikuuta 2016

Miten työ alkoi


Paikka auki on RAY:n projekti, jonka tarkoitus on auttaa nuoria työllistymään. Minä olen ollut keväästä asti töissä Suomen Kuurosokeat ry:n keskustoimistossa Helsingissä järjestötyöntekijänä. Minun töihin on kuulunut järjestö- ja jäsenpalvelujen sekä kommunikaatiopalvelujen tuki sekä asiakaspalvelutehtäviä. Olen täällä töissä tämän vuoden huhtikuuhun asti.

Työ alkoi huhtikuussa. Ensimmäisenä päivänä tutustuin uuteen tietokoneeseen, ohjelmiin ja muihin työntekijöihin. Työn alussa menee aikaa siihen että oppii työt ja pääsee työyhteisöön sisään. En ollut aiemmin tehnyt vastaavia työtehtäviä ja hieman jännitin, miten tulen pärjäämään työssäni. Työssä olen oppinut paljon. Työyhteisöön sisään pääsy oli aika helpottavaa kun paikka oli jo hieman tuttu, ihmiset olivat sosiaalisia ja avoimia. Työilmapiiri on todella hyvä eikä näy epäselvyyksiä. Perehdytyksessä oli mielenkiinnoista nähdä järjestön eri työtehtäviä. Kahvi- ja ruokatauot tekevät hyvää työpäivän välissä.

Työ on ollut paljon tietokoneella kirjoittamista. Olen myös käynyt työmatkoilla esimerkiksi Turussa ja Tampereella. Istumatyö on aika vaativaa. Pitää kiinnittää huomiota, miten istua oikein. Tämä työ on muuten loistava ja kiinnostava.
- Aki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti