perjantai 18. maaliskuuta 2016

Mitä tulevaisuudessa?

Tämän työn päätyttyä etsin töitä ja/tai opiskelen. IT-ala ei ole mitenkään suurin intohimoni, vähän ajauduin alalle mutta on tämä tarpeeksi kiinnostavaa. Koulussa opiskeltiin paljon järjestelmien valvontaa ja verkkoja, mistä en ole kiinnostunut. Nykyisessä työssäni olen kouluttanut, tehnyt asennuksia ja tutkinut uusia ohjelmia. Työ on ollut mielenkiintoista, joskin kouluttajana minun on vielä kehityttävä. Olen myös kiinnostunut digitaalisesta viestinnästä ja Internet-teknologiasta. Mutta voisin jatkaa tulevaisuudessakin tässä työssä.

Kun nyt kuitenkin tämä työ päättyy, niin jatkokoulutus parantaa mahdollisuuksia saada töitä ja voisin opiskella uusia asioita alalla. Saattaisin myös opiskella IT-alaan suoraan liittymättömiäkin asioita, kuten kieliä ja viestintää. Olen myös kiinnostunut viittomakielestä ja näkövammaisten tietoteknisistä apuvälineistä. Jos jatkan nykyisen kaltaisessa työssäni, viittomakielen ohjaajan tutkinnosta voisi olla hyötyä. Koulutuksessa oppisi varmasti myös paremmaksi ohjaajaksi. Pidän myös kirjoittamisesta ja voisin tulevaisuudessa olla vaikka toimittajana.

Mikäli olen työttömänä pidempään, voisin aloittaa opiskelun avoimessa yliopistossa. Ihan harrastuksen kannalta voisin opiskella historiaa tai tehdä vapaaehtoistyötä. (No tietysti se onnistuu töidenkin ohessa, sitten kun saan seuraavan työpaikan) Aktiivisuus työttömänä näyttääkin hyvältä töitä hakiessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti